Haekspecialisten.dk - Specialisten i hække
Sverige Denmark Finland

Hække, planter og tilbehør til din have af højeste kvalitet og med fragtfri levering!

Hurtig & Fragtfri Levering Højeste Kvalitet & Service 100% Plantegaranti i 3 år

Købs- & leveringsvilkår

Priser og betaling
 

Alla priser på www.hækspecialisten.dk er angivet inklusive moms og den gældende moms.

Alle priser betragtes som dagsaktuelle og gælder på købstidspunktet. Vi forbeholder os eventuelt formidlingssalg.

 

Du skal være mindst 18 år gammel, for at handle hos os.


Du betaler din ordre via køb på kort eller Pay later via Klarna.

 

Fragt


Vi leverer til Jylland, Fyn, Sjælland og brofaste øer.. Mht. andre steder, se da venligst Her leverer vi og få mere information om vores leveringsområder. Vi har altid fragtfri levering til hjemmet i vores leveringsområder!

 

Garantier

Vores planteskole giver os en garanti for, at planterne er sunde, hele og af højeste kvalitet. Det tjekker myndighederne fire gange årligt via uanmeldte besøg på planteskolen, ligesom vi selv kontrollerer dem ved aflæsning.

 

Derfor tilbyder vi dig, som kunde, 100% garanti i 3 år, så du kan føle dig sikker lige fra begyndelsen.

 

Det er dog vigtigt at påpege, at kunden er ansvarlig for de modtagne planter, og at kunden tager sig af de modtagne planter på den måde, der anbefales. Du kan få plejeinstruktioner og tips fra os, hvis du ønsker det. Vi kræver, at planterne plantes inden for to dage for planter på klump og en uge for planter i krukker, forudsat at de placeres i et skyggefuld område og vandes regelmæssigt.


Hvis en plante ikke er sort-ægte eller ikke udvikler sig normalt, på trods af passende pleje og levested, erstattes planten som regel, hvis der ikke aftales andet. Denne reklamationsret gælder i 3 år. Reklamationen skal indberettes af dig, som køber, senest 2 måneder efter fejlen bør være opdaget.

Vi kompenserer ikke for skader, som opstår efter købet og som følge af forkert håndtering, manglende pleje eller andre ting, som er uden for vores indflydelse. Det omfatter fx manglende vanding, ekstrem kulde, fejlgødning, forkert plantning, dårlig dræning af vækstområdet, forgiftning og skader forårsaget af dyr eller mennesker, samt sygdomsangreb efter plantningen.

 

Reklamation

I tilfælde af forkert levering af varer, dvs. forkert antal eller forkerte/beskadigede varer, er du forpligtet til straks at kontakte os straks efter modtagelsen, så vi først og fremmest kan rette fejlen eller aftale en passende kompensation. Reklamationen skal være os i hænde inden for tre (3) dage.

 

I tilfælde af fejl på varen fra leveringen af, gælder reklamationsretten i 3 år. Reklamationen skal indberettes af dig, som køber, senest 2 måneder efter fejlen bør være opdaget.


Leveringsvilkår

Vi leverer inden for 5-10 arbejdsdage i plantesæsonen, medmindre andet er aftalt mellem sælger og køber.

 

Plantesæsonen beregnes som marts til december afhængigt af vejr- og jordbundsforhold.

 

Ordrer, som foretages i januar-februar, reserveres foreløbigt hos os, og vi kontakter dig for at aftale leveringstidspunkt.


Vi prøver altid at meddele leveringsdatoen så hurtigt som muligt. Vi meddeler dig om muligt denne via e-mail (til den e-mailadresse du har registreret hos os) 4-5 dage før leveringsdatoen. Vi samler ordrerne ift. leveringerne, for at udføre en så optimal og miljøvenlig turrute som muligt.

Vi forbeholder os altid ret til ændringer i leveringsdatoen, da eksterne forhold og trafikforhold kan ændre betingelser, som er uden for vores indflydelse.

Vi leverer til frit tilgængelig fragtadresse med tung lastbil.

Levering sker typisk på hverdage (tors-fre), normalt mellem 08.00 og 17.00. Levering på andre tidspunkter, hverdage og helligdage kan forekomme. Vi meddeler leveringsdatoen så hurtigt som muligt. Bemærk, at det er op til speditøren at foreslå leveringstidspunkt, og at forslaget skal bestå af et interval på 4-8 timer (fx kl. 12.00-16.00 eller 08.00-18.00).

 

Som kunde skal du være hjemme og modtage leveringen. Du skriver under du på en kvittering for modtagelsen, hvor du godkender leveringen. Hvis du ikke kan være tilstede på leveringstidspunktet, skal du straks kontakte os og tillige underskrive en fuldmagt, som vi forinden vedlægger i en mail med leveringsmeddelelsen, der sendes til din registrerede e-mailadresse.

 

Produkterne leveres til eller på ejendommens område, så tæt på som en tung lastbil kan køre, og hvor speditøren kan bruge palleløfter ved levering på palle. Levering af hækplanter eller fjernelse af medfølgende paller, pallerammer eller -bure er ikke inkluderet. I tilfælde af løst gods transporterer speditøren hækplanterne til ejendommens grænse.

 

Vi kræver, at du som modtager tager planterne ud af pallen den samme dag, som de leveres. Vi kræver, at planterne plantes inden for to dage for planter på klump og en uge for planter i krukker, forudsat at de placeres i et skyggefuld område og vandes regelmæssigt .

 

Ikke modtagede vareleverancer

Vær opmærksom på, at vareleverancer, der ikke indsamles eller modtages, vil blive opkrævet fuldt ud, da risikoen for permanent skade under længere lageropbevaring og transport betragtes som givet.

Ret til at annullering og returnering

Ved bestilling af planter, gælder købet senest 14 dage efter leveringsdatoen, som er angivet i din ordrebekræftelse eller leveringsdatoen, vi har aftalt.

 

Loven om fjernsalg siger, at planter ikke kan returneres på grund af deres natur.

 

Kontakt os straks, hvis noget ikke er klart vedrørende din ordre, da alle afgivne ordrer omgående tages fra på vores planteskole.


Force Majeure og tvister

 

I tilfælde af krig, naturkatastrofe, arbejdsmarkedsstridigheder, regeringsbeslutninger og sammenlignelige begivenheder uden for vores indflydelse, som ikke med rimelighed kan forventes, og som påvirker indgåelsen af aftaler og forpligtelser fra vores side, der betyder, at vi ikke kan overholde aftalen/forpligtelsen, medfører, at vi løses fra vores forpligtelse til at opfylde den pågældende aftale.

 

Følgende er links til ODR (Online Dispute Resolution, udviklet af EU).

 

ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA

 

Personoplysninger


GDPR – Håndtering af dine adresse- og købsoplysninger hos Hækspecialisten.dk

 

Den 25. maj 2018 trådte en ny lov, GDPR, i kraft. Det er en fælles lov, der vil gøre de samme regler gældende overalt i Europa. Med GDPR, får alle organisationer, handlende og virksomheder større ansvar for at have styr på deres kunders oplysninger. Læs mere her: Datatilsynet

 

Hækspecialisten.dk er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som du giver os som kunde, og vi behandler disse mhp. administration af dine køb samt til markedsføringsformål, såfremt du tilmelder dig nyhedsbrevet. Hækspecialisten.dk sender ikke personoplysninger, e-mailadresser eller anden kundeinformation til andre tredjeparter end dem, der er nævnt i punkt tre nedenfor.

 

Hækspecialisten.dk har som e-forhandler forpligtelse til at sikre, at dine oplysninger behandles som følger;

 

Vi gemmer dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer for at levere dit bestilte produkt.

 

Vi gemmer dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer (mobil) samt dit personnummer, når du køber et produkt.

 

Vi giver din adresse til tredjepart, i dette tilfælde speditørerne Börje Jönsson Åkeri og betalingstjenesten (Payex).

 

Du har til enhver tid ret til at blive slettet fra systemerne.

 

Du har ret til at klage til tilsynsmyndigheden.

 

Du har ret til at få at vide, hvor oplysningerne kommer fra, hvis du ikke selv har angivet dem.

 

I nyhedsbreve, kan vi sende tilbud, der er tilpasset til dine oplysninger hos os, og du har ret til at få at vide, hvilke gemte oplysninger, vi baserer vores tilbud på.

 

Du har ret til at modtage et uddrag af al den information, vi har om din konto hos os.

Øvrigt

Hvis der ikke er indgået anden aftale før bestillingen, forbliver alle varerne Växtleverantören i Sverige AB´s, organisationsnummer 556962-9388 (Svenske selskab), ejendom, indtil fuld betaling er sket. Det betyder, at du som kunde accepterer og ikke forhindrer tilbagetagning af de leverede produkter, hvis dette kræves.

Desuden forbeholder vi os ret til at:

Annullere ordrer eller anmode om forudbetaling, såfremt vi har stærke grunde til at mistænke manglende evne eller villighed til at betale.

 

Annullere ordrer til givne leveringsadresser, som vi ikke kan levere til. Se de leveringsområder, som vi leverer til på Her leverer vi.


Ved at acceptere disse vilkår, frasiger du dig al ret til eventuelle erstatningskrav mod Växtleverantören i Sverige AB uanset grunden.

Vi forbeholder os eventuelle skrivefejl i tekster. Bemærk også, at alle produktbillederne på www.hækspecialisten.dk viser et unikt eksemplar af levende planter og dermed ikke er identiske med de leverede planter.